Патріотизм (від грецького “патріс”) – це любов до Батьківщини,
відданість Вітчизні, народу. Але в умовах українських реалій, коли багато речей
викликають у суспільстві негативне ставлення, виховувати справжніх патріотів
дуже складно. Чи є сьогодні альтернатива патріотизму? Мабуть, ні. І якщо в
суспільстві буде панувати нігілізм, нехтування долею рідної країни, це призведе
до бездержавності і ще гіршого життя...
Девіз
Якщо буде світло в душі, буде краса в людини,Якщо є
краса в людини, буде гармонія в домі,Якщо є гармонія в домі, буде порядок у
нації, Якщо є порядок у нації, буде мир у світі.
Реалізація пріоритетного напрямку виховання:
Для педагогічного колективу нашої школи патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.
Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, набуває сьогодні особливого значення. Патріотизм у сучасному розумінні– це відчуття того, що в моєму класі, школі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене.
Громадянсько - патріотичний напрямок виховання учнів в нашій школі складається з:
громадянської освіти та громадянського виховання; військово - патріотичного виховання; правового виховання; морально - етичного виховання на основі вивчення традицій українського народу; соціального проектування та учнівського самоврядування;
Вище перелічені складові громадянсько - патріотичного напрямку виховання реалізуються в школі різними шляхами.
Патріотичне виховання здійснюється як на уроках, так и під час позакласної роботи. Патріотичне виховання - це формування патріотичних почуттів, виховання готовності до захисту Батьківщини, воно покликано спонукати до фізичного вдосконалення, вивчення бойових традицій українського народу.
Шляхами реалізації громадянсько-патріотичного виховання у позакласній роботі є насамперед тематичні місячники та декади: місячники військово-патріотичного виховання (щорічно проходять у жовтні, лютому та квітні-травні), декада правових знань ( грудень), Вахта пам'яті до дня Перемоги.
Для педагогічного колективу нашої школи патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.
Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, набуває сьогодні особливого значення. Патріотизм у сучасному розумінні– це відчуття того, що в моєму класі, школі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене.
Громадянсько - патріотичний напрямок виховання учнів в нашій школі складається з:
громадянської освіти та громадянського виховання; військово - патріотичного виховання; правового виховання; морально - етичного виховання на основі вивчення традицій українського народу; соціального проектування та учнівського самоврядування;
Вище перелічені складові громадянсько - патріотичного напрямку виховання реалізуються в школі різними шляхами.
Патріотичне виховання здійснюється як на уроках, так и під час позакласної роботи. Патріотичне виховання - це формування патріотичних почуттів, виховання готовності до захисту Батьківщини, воно покликано спонукати до фізичного вдосконалення, вивчення бойових традицій українського народу.
Шляхами реалізації громадянсько-патріотичного виховання у позакласній роботі є насамперед тематичні місячники та декади: місячники військово-патріотичного виховання (щорічно проходять у жовтні, лютому та квітні-травні), декада правових знань ( грудень), Вахта пам'яті до дня Перемоги.
До визначних подій в житті країни в школі проходять уроки
мужності, години пам'яті, виховні години.
Вихованню національної свідомості учнів сприяють й інші свята:"Козацькому роду нема переводу"
Вихованню національної свідомості учнів сприяють й інші свята:"Козацькому роду нема переводу"
"Мама, тато, я - спортивна сім'я",
До дня Збройних Сил України та дня захисника Вітчизни
- військово - спортивні змагання юнаків 10-11 класів, конкурсні програми
Велику роль у патріотичному вихованні учнів відіграють
також екскурсії та походи.
Останні роки наша школа працює за методом проектів.
Пріоритетним напрямком в цій роботі є соціальне проектування, яке дає змогу
учням брати участь у громадському житті школи та міста.
На рівні школи реалізовуємо проекти громадянського
спрямування, "Вибори органів учнівського самоврядування", "Я -
громадянин України",. Особливо слід визначити проекти «Добро починається з
тебе», в рамках яких постійно проводяться акції"Милосердя" та надаються
суттєва речова допомога Громадянська
освіта учнів – це навчання демократії, важливий засіб формування політичної
культури. І в цьому напрямку важливою є робота з лідерами учнівської молоді,
які існують у школі.
В школі працює шкільний парламент, де працюють комісії, що координують патріотичну роботу на рівні учнівського самоврядування. У шкільних стінах плекається громадянин, який перейме на свої плечі тягар з плечей старших поколінь, діятиме і мислитиме по-новому, нестандартно, буде активним перетворювачем життя.
В школі працює шкільний парламент, де працюють комісії, що координують патріотичну роботу на рівні учнівського самоврядування. У шкільних стінах плекається громадянин, який перейме на свої плечі тягар з плечей старших поколінь, діятиме і мислитиме по-новому, нестандартно, буде активним перетворювачем життя.
Метою роботи органів державної влади та
спеціалізованих відповідних організацій, усіх підпорядкованих підрозділів,
підприємств, засобів масової інформації та організацій, реалізації проектів
фінансово підтриманих за рахунок бюджетних коштів, є робота з молодими
громадянами, а саме виховання їх у дусі патріотичного обов'язку та завдань
національно-патріотичного виховання молоді, поваги до військової служби та
готовності до захисту Батьківщини, повазі до чинного законодавства та засад
демократичної, правової держави.
Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка
проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить
людина, яка формується
(В. О. Сухомлинський).
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України
від 27.10.2014 р. № 1232 «Про затвердження плану
заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської
молоді» передбачено запровадження Всеукраїнської військово-спортивної
патріотичної гри «Захисник України».
Додаток
до листа Міністерства
освіти і науки України
від 26.06. 2015 р. № 1/9-305
Особливості
вивчення базових дисциплін
у
загальноосвітніх навчальних закладах
у 2015/2016
навчальному році
Особливості вивчення базових навчальних
дисциплін у 2015/2016 навчальному
році
пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до навчальних програм.
Навчальні
програми зі змінами розміщено на сайті (http://iitzo.gov.ua/serednyaosvita-navchalni-prohramy/ ).
Програми позбавлені жорсткого поурочного поділу, вчителі
можуть обирати послідовність розкриття навчального матеріалу в межах окремої
теми, але так, щоб не порушувалась логіка його викладу.
Обласні, районні та міські методичні кабінети
(об’єднання) не можуть втручатися в такі питання, оскільки це
винятково компетенція вчителя.
Навчально-методичне
забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в
навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм, підручників
та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційному веб-сайті Міністерства
(www.mon.gov.ua). Дозволяється
використовувати підручники з відповідним грифом Міністерства, що
видані в попередні роки, враховуючи при цьому зміни у програмах.
Щодо
додаткової навчально-методичної літератури, то вчитель вільний у її виборі
й може застосовувати таку, що найкраще реалізовує його методику навчання.
Також залишаються актуальними методичні
рекомендації Міністерства щодо організації
навчально-виховного процесу і вивчення базових дисциплін попередніх
років. Тексти методичних рекомендацій розміщені на сайті МОН (http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/methodical-recommendations )
та в Інформаційних збірниках Міністерства освіти і науки
відповідних років.
Захист Вітчизни
Відповідно до Типових навчальних планів для
загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених
наказом Міністерства освіти і науки від 27.08.2010 № 834, зі змінами,
що внесені наказом Міністерства освіти і науки від 29.05.2014 № 657, на вивчення
предмета в 2015/2016 навчальному році передбачено:
у класах з військово-спортивним профільним
навчанням – 2 год. на тиждень;
у класах всіх інших напрямів – 1,5 год. на
тиждень.
Кількість
годин може бути збільшена за рахунок варіативної складової навчального
плану.
На виконання наказів Міністерства освіти і науки
України від 27.10.2014 №1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення
національно-патріотичного виховання дітей та
учнівської молоді», від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції
національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації
Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних
рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання дітей і молоді
та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх
навчальних закладах» робочою групою з доопрацювання навчальної
програми предмета «Захист Вітчизни» розширено зміст окремих розділів та
забезпечено практичну спрямованість навчальної програми.
Урок як основна організаційна форма предмета
«Захист Вітчизни» починається
із
шикування, виконання Гімну України, перевірки готовності учнів до уроку і тренування
за тематикою уроку протягом 3-5 хв. На заняттях стосунки між учнями та вчителем,
а також учнів між собою підтримуються на зразок взаємовідносин між військовослужбовцями
Збройних cил України.
Зміст програмового матеріалу в навчальній
програмі «Захист Вітчизни», залежно
від
матеріальної бази навчального закладу та ін., може бути відкореговано на 20 відсотків
у межах розділу. Послідовність вивчення тем вчитель може коригувати самостійно.
Вивчення предмета «Захист Вітчизни» юнаками та
дівчатами проводиться
окремо
(відповідно до листа-роз’яснення Міністерства освіти і науки України від
09.10.2002
№ 1/9- 444). Навчальний предмет при цьому в обох випадках називається
«Захист
Вітчизни» з уточненням («Основи медичних знань» для дівчат). Разом з тим, дівчата, за їх власним бажанням (у разі
згоди батьків, опікунів або піклувальників) та відповідно до рішення педагогічної
ради навчального закладу, можуть навчатися за програмою для юнаків. Юнаки, які
за станом здоров’я або релігійними поглядами звільнені від засвоєння основ
військової справи, вивчають предмет за програмою для дівчат «Основи медичних
знань».
Юнаки вивчають такі розділи: Збройні
сили України на захисті Вітчизни; міжнародне гуманітарне право; тактична
підготовка; вогнева підготовка; статут Збройних сил України; стройова
підготовка; військова топографія; прикладна фізична підготовка;
військово-медична підготовка; основи цивільного захисту.
Дівчата – основи цивільного захисту; міжнародне
гуманітарне право про захист цивільного населення; основи
медичних знань і допомоги; надання першої медичної
допомоги в надзвичайних ситуаціях, хворим та догляд за ними. Розділ
предмета «Основи цивільного захисту» для групи юнаків і для групи дівчат
є спільним. Практичне закріплення теоретичного матеріалу із розділу
«Основи цивільного захисту» передбачається під час
проведення Дня цивільної оборони (цивільного захисту) в
загальноосвітніх навчальних закладах.
З метою практичного закріплення рівня знань,
умінь та навичок учнів наприкінці навчального року проводяться
навчально-польові заняття (збори), у тому числі з
використанням навчально-методичної бази військових частин, відповідних кафедр
вищих навчальних закладів, військових комісаріатів, оборонно-спортивних,
військово-оздоровчих таборів, базових навчальних закладів,
центрів допризовної підготовки тощо. Їх організація і проведення планується
керівником навчального закладу відповідно до діючих вимог. Для
більш ефективної організації навчально-польових зборів місцеві органи управління
освітою спільно з військовими комісаріатами повинні визначити школи, на базі
яких проводитимуться заняття, залучивши до них учнів з інших шкіл,
об’єднавши
їх у навчальні загони й відділення. Стрільба
зі стрілецької зброї, в точу числі та малокаліберної гвинтівки, проводиться на
відповідно обладнаних стрільбищах і в тирах за планами військових комісаріатів
на підставі наказів, погоджених з начальником гарнізону (командиром військової
частини, начальником вищого навчального закладу), органом управління освітою і керівником
навчального закладу. Керівники навчальних закладів зобов’язані вживати заходів
щодо попередження загибелі та травмування учнів, встановлювати необхідні вимоги
безпеки під час роботи з озброєнням та військовою технікою, під час здійснення маршу
в район занять, проведення занять, стрільб, спеціальних занять і робіт, своєчасно
доводити ці вимоги до учнів та досягати їх суворого виконання. Перед початком
занять керівник навчального закладу зобов'язаний особисто
впевнитися, що для занять створені безпечні умови, учні
засвоїли вимоги безпеки та мають достатні практичні навички щодо їх виконання. Відповідальність
за дотримання учнями вимог безпеки на заняттях несуть викладачі
предмета «Захист Вітчизни».
З метою підвищення протимінної безпеки
населення та дітей Міністерство освіти і науки рекомендує в загальноосвітніх
навчальних закладах спланувати цикл уроків та виховних заходів, присвячених поводженню
учнів з вибухонебезпечними предметами, на які учні можуть наразитися (лист
Міністерства освіти і науки України від 19.08.2014 № 1/9-419 «Щодо проведення
уроків та виховних заходів з питань протимінної безпеки населення та дітей у
загальноосвітніх навчальних закладах»). Зазначені заходи можуть бути проведені
для всіх категорій учнів на уроках з предметів «Фізична
культура», «Захист Вітчизни» та виховних годинах у загальноосвітніх
навчальних закладах. Для проведення уроків рекомендовано використовувати
відеоматеріали з питань протимінної безпеки для загального населення та
дітей, що розроблені Державною службою з надзвичайних ситуацій, ОБСЄ,
ЮНІСЕФ та отримали статус соціальної реклами від Національної Ради з питань
телебачення та радіомовлення.
Вчителям
необхідно надавати організаційно-методичну допомогу та брати участь
у проведенні зазначених заходів. Навчально-методичне
забезпечення зазначено в Переліках навчальних програм,
підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на
офіційному
веб-сайті Міністерства: http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869542/
Під
час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові
видання: загальнодержавний методично-інформаційний журнал «Основи Захисту
Вітчизни» та журнал «Оборонний вісник». Зокрема
журнал ― Оборонний вісник – друковане щомісячне видання Центру воєнної політики
та політики безпеки (ЦВППБ), що містить широкий спектр інформації військової
сфери, яка може використовуватися вчителями і учнями загальноосвітніх
навчальних закладів під час підготовки та проведення уроків з предмета ―Захист
Вітчизни. Особливістю видання є поєднання інформаційних, аналітичних
матеріалів, новин сектору безпеки і оборони України та за військові структури
(формування) провідних країн світу. Допоміжним матеріалом для вчителів буде
тематичний розділ з вичерпною, підготовленою профільними фахівцями інформацією,
в обсягах та змістом навчального матеріалу та періодичністю відповідно до
річного тематичного плану. Розділ журналу ― Мій погляд, Internet-сторінка
сайту ЦВППБ www.defpol.org.ua та
електронна адреса е-mail: info@defpol.org.ua
відкрита для налагодження зворотного зв’язку з аудиторією читачів, обговорення
з ними проблемних питань та висвітлення досвіду з питань організації військово-патріотичного
виховання, а також для надання відповідей, що виникатимуть під час підготовки
до проведення та викладання предмета ―Захист Вітчизни‖.
Інформаційні
ресурси
1.
Офіційний веб-сайт Міністерства освіти і науки України / [Електронний ресурс] –
Режим
доступу: http://www.mon.gov.ua
2.
Офіційний веб-сайт Інститут інноваційних технологій і змісту освіти/
[Електронний
ресурс]
– Режим доступу: http://iitzo.gov.ua
3.
Офіційний веб-сайт Національної академії педагогічних наук України / [Електронний
ресурс] – Режим доступу: http://www.ipv.org.ua
4.
Офіційний веб-сайт Міністерства оборони України / [Електронний ресурс] – Режим
доступу:
http://www.mil.gov.ua
5. Сайт «Острів знань» / [Електронний ресурс] – Режим
доступу: www.ostriv.in.ua
6.
Сайт газети «Народна армія» / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.na.mil.gov.ua/
7.
Сайт журналу «Військо України» / [Електронний ресурс] – Режим доступу:
8.
Сайт науково-теоретичного та науково-практичного журналу «Наука і оборона» /
[Електронний
ресурс] – Режим доступу: http://www.nio.mil.gov.ua.
9.
Сайт Державної служби з надзвичайних ситуацій України / [Електронний ресурс] –
Режим
доступу: http://www.mns.gov.ua
10.
Сайт Товариства сприяння обороні України / [Електронний ресурс] – Режим
доступу: http://tsou.org.ua
11.Сайт
Товариства Червоного Хреста України / [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.redcross.org.ua
12.Сайт
міського методичного
об’єднання викладачів предмета «Захист Вітчизни» м.Мелітополя,
Запорізької обл./ [Електронний
ресурс] – Режим доступу: http://3axuct.at.ua
Вчитель
також може залучати матеріали з інших українських Інтернет-ресурсів.
Директор
департаменту Ю. Г. Кононенко
Лазор Іван Максимович
полковник
у відставці, учасник бойових дій, інвалід війни ІІІ групи, кавалер ордена
Богдана Хмельницького ІІІ ст., голова Івано-Франківської обласної організації
Спілки офіцерів України, методист ОІППО, генерал-хорунжий Українського козацтва
ПОЯСНЕННЯ ДО ПОЛОЖЕННЯ

Пропоную
варіант гри для розгляду та внесення пропозицій.
Всеукраїнська
національно-патріотична військово-спортивна гра «Захисник України» (далі – гра «Захисник України») є
синтезом (об’єднання, інтеграція) кращих складових елементів: змагань
Всеукраїнської спартакіади серед допризовної молоді, Всеукраїнської
дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), Всеукраїнського
фізкультурно-патріотичного фестивалю «Козацький гарт», скаутських організацій
«Січ», «Пласт» та ін., що раніше запроваджені в навчально-виховний процес
навчальних закладів із спорідненою метою
формування в учнівської (студентської) молоді патріотичних почуттів та
готовності до захисту територіальної цілісності й державного суверенітету України,
у єдину гру «Захисник України», яка
залучає до участі всіх учнів (студентів) навчального закладу.
Гра
«Захисник України» є цілісною системно-ступеневою підготовкою учнівської (студентської)
молоді до майбутньої військової діяльності, що пов’язана з виконанням нею
конституційного обов’язку щодо захисту Вітчизни.
Гра
«Захисник України» буде фундаментальною основою у функціонально-фаховій
діяльності педагогічних працівників.
Гра
«Захисник України» є об’єднавчою силою, яка спроможна згуртувати наше
суспільство ідеєю захисту
Батьківщини, її територіальної цілісності та незалежності.
Буду
дуже вдячний за співпрацю!
Контактна
інформація (ел. адреса: Ivan_Lazor @ ukr. net тел. моб. (097)370-41-99;
(095)051-01-93.
Україна
Міністерство
освіти і науки України
Відділ освіти
Галицької райдержадміністрації
Галицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
№1

77100, м. Галич Івано-Франківської області,
вул. Шевченка, 5,
тел.(03431)21-442
Наказ №96
Про організацію вивчення
предмета «Захист Вітчизни»
і медико-санітарної підготовки в
10-11 кл.
на 2015/2016 навчальний рік
Відповідно до
статей 8,9,10,12 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу»,
статті 14 Закону України «Про оборону України», Указу Президента України від 25.10.20102р. , Указу Президента України
від 25.10.2002р. №948/2002 «Про концепцію допризовної підготовки і військово-патріотичного
виховання молоді», постанови Кабінету
Міністрів України від
30.11.2000р. №1770 «Про затвердження положень про допризовну підготовку
призовників з військово-технічних спеціальностей», з метою збереження належного
рівня й ефективності роботи з підготовки
юнаків до служби у збройних Силах України
Наказую:
1.Розпочати з
02.09.2015 р. вивчення курсів «Захист Вітчизни» і медико-санітарної підготовки
відповідно учнями 10 класу та продовжити
вивчення предмета «Захист Вітчизни» учнями 11 класу.
2.Призначити старшину загону Юськевича В.Б.
викладачем предмета «Захист Вітчизни»;
Миронову Т.В.- учителем МСП.
3. Викладачам предметів «Захист Вітчизни» та медико-санітарної
підготовки Юськевичу В.Б. та Мироновій Т.В.:
3.1. До 15 вересня 2015 року завершити розробку
потижневих планів вивчення учнями розділів і тем програм обох навчальних
дисциплін і подати директору школи на затвердження.
3.2. Заняття з предметів «Захист Вітчизни» і
медико-санітарної підготовки планувати проводити згідно робочого навчального
плану 10-11-х класів з розрахунку повного виконанням програм з
02.09.2015р.(29.05.2016р.)
3.3. До 25.09.2015 затвердити впорядкування власними
силами навально-матеріальної бази згідно з вимогами Положення про допризовну
підготовку.
3.4.Організувати вивчення учнями 10-11 класів правил та
інструкцій з охорони праці та техніки безпеки при проведенні занять з предметів
«Захист Вітчизни» та медико-санітарної підготовки та гурткової підготовки із військово-патріотичного виховання,
оформити відповідні протоколи.
3.5.На заняттях класи іменувати відділеннями.
3.5.До 19.09.2015 року призначити командирів відділень,
провести їх навчання та інструктаж.
4.Встановити форму одягу учнів на заняттях –уроках
«Захист Вітчизни»: шкільна форма у головним убором у польових умовах і в
стрілецькому тиру: спортивна форма з головним убором. Взяти до уваги, що
екіпірування учнів і навчальна зброя, макет автомата, протигаз, мала піхотна
палатка у чохлі, сумка для магазинів, сумка з двома болванками ручних гранат у
чохлі.
5. Провести польові навчальні заняття у школі юнаків-одинадцятикласників
у квітні 2016 року.
6.Провести стрільби з малокаліберної зброї під час
навчально-польових занять юнаків-учнів
11 класу.
7.Педагогічним працівникам, які викладають предмети
«Захист Вітчизни» , фізичну культуру строго вимагати дотримання учнями на усіх
заняттях статутів внутрішкільної і стройової служби.
8.Провести
загальношкільне військово-патріотичне свято у квітні 2016р.
9.Заступнику
директора школи з виховної роботи
до 01.04.2016 року розробити
сценарій свята і
подати на затвердження директору школи.
10.Завтердити раду військово-патріотичного виховання у
складі:
Савчук М.А. – директор школи, голова ради;
Кердяк І.А. – заступник директора школи, заступник голови
ради
Члени ради:
Малаховська А.І. – педагог-організатор;
Миронова Т.В. – медична сестра;
Федорович О.Й. – голова профкому,
Юськевич В.Б. –
учитель предмету «Захист
Вітчизни»;
Штих П.А. – учитель музики
Рибчак Андрій – голова
учкому.
11.Засідання ради
проводити 1 раз на квартал.
12.Учителю предмета «Захист Вітчизни» Юськевичу В.Б.
розробити план роботи ради на 2015/2016 навчальний рік і подати на
затвердження.
13.Призначити керівником гуртків військово-патріотичного
спрямування Юськевича В.Б. :
«Юний стрілець» - уч.7-9 класів
«Умілий Стрілець» - уч. 10-11 класів
«Юні пожежники» - уч
7-11 класів
14.Керівнику гуртків військово-патріотичного спрямування
здійснити навчально-виховну роботу згідно програм, затверджених Міністерством
освіти і науки, молоді та спорту.
15.Провести у квітні
2016 року День цивільної оборони в школі із залученням постійного особового
складу працівників та учнів. Відповідального за підготовку та проведення Дня
Цивільної оброни призначити Побуцьку Л.Я., заступника директора школи,
навальника штабу ЦО. Та заступника – викладача предмета «Захист Вітчизни» .
16. Відповідальність за стан, збереження і використання
майна, призначеного для здійснення допризовної підготовки і
військово-патріотичного виховання учнів покласти на Юськевича В.Б., викладача
курсу «Захист Вітчизни».
17.Наказ оголосити в колективі працівників на нараді при директорові та загально шкільній лінійці у вересні 2015
року.
18.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор школи
М.Савчук
З наказом ознайомлені:
Л.Побуцька
І.Кердяк
В.Юськевич
Додаток до річного плану роботи.
«Затверджую»
Директор школи
_____________
М.А.Савчук
ПЛАН
роботи з військово-патріотичного
виховання учнів
в Галицькій загальноосвітній школі І-ІІІ
ступенів №1
на 2015/2016 навчальний рік
№ п/п
|
Зміст роботи
|
Дата проведення
|
Вересень 2015 року
|
||
1
|
Провести урочистий збір учнів з нагоди початку
навчального року
|
01.09
|
2
|
Зачитати учням 10-11 класів наказ «Про початок
навчання з предмету «Захист Вітчизни»
|
03.09
|
3
|
Провести засідання Ради військово-патріотичного
виховання з питання «Планування роботи на перше півріччя»
|
12.09
|
4
|
Розглянути на МО класних керівників, учкому
школи питання «Військово-патріотична гра «Джура»(Сокіл) один із засобів
національно-патріотичного виховання юнаків.
|
19.09
|
5
|
Організувати благодійну роботу загонів милосердя «Людям похилого віку
шефську допомогу».
|
25.09
|
6
|
Провести змагання з легкоатлетичного кросу,
присвяченому Дню працівника фізичної культури
|
26.09
|
7
|
Відновити роботу пошукових загонів. Створити
класні кутки Героя.
|
26.09
|
8
|
Провести з учнями бесіди присвячені черговій
річниці незалежності України на тему «Права, свободи і обов’язки громадянина
України».
|
30.09
|
Жовтень
|
||
1
|
Створити банк даних про учасників революції
Гідності та АТО з чиста жителів м.Галича
|
до 10.10
|
2
|
Провести уроки мужності,зустрічі з воїнами АТО. Залучити
учнів до Всеукраїнської акції «Лист
пораненому»
|
28.-31.10
|
3
|
Організувати екскурсії в музей Степана Бандери,
перегляд кінофільмів «Між Гітлером і Сталіном. Україна в ІІ Світовій війні»,
«Війна – Український рахунок» - «УПА- третя сила»
|
Протягом місяця
|
4
|
Класним керівникам спільно з психологом провести
бесіди з учнями щодо формування позитивних емоцій, методів подолання стресу
та страху, просоціальної поведінки школярів.
|
до 31.10
|
5
|
Написати листи у військові частини у яких
проходять службу випускники Галицької ЗОШ №1, учасники АТО
|
до 31.10
|
6
|
Вечір (8-11) класи «Козацькому роду нема
переводу»
|
30.10
|
Листопад
|
||
1
|
Провести засідання ради військово-патріотичного
виховання з питання «Підготовки і проведення місячника оборонно-масової
роботи, присвяченого річниці Збройних Сил України.»
|
08.11
|
2
|
Провести місячник оборонно-масової роботи,
присвячений річниці Збройних Сил України, конкурс патріотичної пісні і строю
з учнями 1-4 класів
|
11.11-13.11
|
Грудень
|
||
1
|
Конкурс учнів 10-11 класів «Козацькому роду нема
переводу»
|
06.12
|
2
|
На нараді з участю директора обговорити питання
«Стан допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання учнів школи»
|
26.12
|
3
|
Змагання з шахів для учнів 7-1 класів
|
20.12
|
Січень
|
||
1
|
Провести засідання Ради військово-патріотичного
виховання з питань планування роботи на ІІ семестр
|
13.01
|
2
|
Стрільба з пневматичної гвинтівки – тир школи
|
до 24.01
|
3
|
Організувати роботу для підготовки документів по
проведенню приписки юнаків 10-11 класів
|
Протягом місяця
|
4
|
Провести зустріч учнів 9-11 класів з
представником РГВК для пропагування
|
Протягом місяця
|
Лютий
|
||
1
|
Провести змагання зі стрільби з малокаліберної
гвинтівки, тир школи
|
до13.02
|
2
|
Провести дебати серед учнів 10-го,11-го класів на
тему «Роль Б.Хмельницького в історії України»
|
до 20.02
|
3
|
Провести День захисника АТО, відзначення свята
дня Гідності
|
27.02
|
Березень
|
||
1
|
Організувати тиждень військово-патріотичної
роботи присвячений річниці визволення м.Галича від німецько-фашистських
загарбників
|
06.03-13.03
|
2
|
Організувати круглий стіл на тему
«Конституція України - основний закон держави »
|
20.03
|
3
|
Провести змагання з весняного кросу з числа учнів 7-11 класів
|
27.03
|
Квітень
|
||
1
|
Провести засідання Ради військово-патріотичного виховання
з питань підготовки і проведення Вахти пам’яті, присвяченої І-річниці АТО
|
10.04
|
2
|
Провести змагання «Старти надій», «Легка атлетика» для учні 5-7, 8-11 класів
|
17.04
|
3
|
Провести День ЦЗ в школі
|
до 30.04
|
4
|
Організувати туристичний похід
|
Кінець місяця
|
5
|
Організувати 3-х денні військово-польові збори з
учнями 11-го класу.
|
Квітень
|
6
|
Забезпечити участь учнів в акції
«Милосердя» з метою надання допомоги
людям похилого віку, інвалідам праці й
війни
|
Квітень
|
Травень
|
||
1
|
Організувати Вахту Пам’яті, присвячену 70-ти
річчю Перемоги у Великій Вітчизняній Війні.
Провести заходи до дня Пам’яті і Примирення.
|
7-15.05
|
2
|
Провести загальношкільне спортивне свято
|
22.05
|
3
|
Провести бесіди «Земляки – національні герої, їх
роль у боротьбі за волю України».
|
до 29.05
|
Україна
Міністерство
освіти і науки України
Відділ освіти
Галицької райдержадміністрації
Галицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
№1

77100, м. Галич Івано-Франківської області,
вул. Шевченка, 5,
тел.(03431)21-442
Наказ
30.03.2015р. №22
Про
проведення Всеукраїнської
дитячо-юнацької військово-патріотичної
гри «Сокіл» («Джура»)
Відповідно до наказів МОН України від 30.09.2014р. №1085 «Про проведення
у 2014/2015 н.р. Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри
«Сокіл» («Джура»), від 13.06.2013р. №687 «Про затвердження Положення про
Всеукраїнську військову-патріотичну гру «Сокіл» («Джура»)» зі змінами
відповідно до наказу МОН України від
31.03.2014р., з метою посилення патріотичного виховання учнівської молоді
НАКАЗУЮ:
1.Створити та затвердити штаб гри «Сокіл» («Джура») в
складі:
Кердяк І.А. – начальник штабу
Юськевич В.Б. – заступник голови штабу
Члени штабу: Малаховська А.І. – педагог-організатор
Опацький С.І – бібліотекар
Якубовська Т.В. – соціальний –педагог
Миронова Т.В. – медична сестра
Король Л.В. – вч.фізичного виховання
2. Заступнику директора
з виховної роботи провести:
- засідання методичного об’єднання класних керівників з
питання «Дитячо-юнацька спортивна гра «Сокіл» («Джура») як один із засобів
патріотичного виховання учнівської молоді;
- роз’яснювально-організаційну роботу
щодо залучення учнів школи до даної гри
3.Класним
керівникам :
- провести відповідну роботу з учнями щодо її участі
в грі;
- оформити кутки Героя.
4.Котроль за
виконанням наказу покласти на заступника директора з виховної роботи Кердяк
І.А.
Директор
школи
М.А.Савчук
З посадовою інструкцією ознайомлений(а)
_____________
Україна
Міністерство
освіти і науки України
Відділ освіти
Галицької райдержадміністрації
Галицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
№1

77100, м. Галич Івано-Франківської області,
вул. Шевченка, 5,
тел.(03431)21-442
Наказ №23
Про
проведення 3-х денних
навчально-польових
зборів
та
бойових стрільб
Відповідно до навчальної програми
«Захист Вітчизни», рекомендованої
Міністерством освіти і науки України (лист №1/11-6881 від 14.08.2009р.),
з метою підвищення рівня готовності
молоді до захисту Батьківщини
Наказую:
1.Провести 25-27 квітня 2016 р. 3-х денні
навчально-польові збори з учнями 11-го класу.
2.Вчителю
Захисту Вітчизни Юськевичу В.Б. забезпечити участь учнів школи у бойових
стрільбах з АК-74 брйовими патронами 26 квітня
2016 року на базі навчального
центру Лисенького полігону Тисменицького
району.
3.Затвердити
список учнів 11 класу, які будуть брати участь у військово-польових зборах.
4.Відповідальність
за збереження життя і здоров’я учнів під час проведення навчально-польових зборів та бойових стрільб покласти на викладача ЗВ Юськевича В.Б.
5.Контроль
за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з
навчально-виховної роботи Побуцьку Л.Я.
Директор школи
М.Савчук
„ЗАТВЕРДЖУЮ”
Директор школи Савчук М.А. ______________
Інструкція
з охорони праці під час проведення навчальних занять
у кабінеті Захисту Вітчизни (тирі)
Під час занять у кабінеті
(тирі) кожен учень зобов'язаний:
1.
Своєчасно приходити на заняття і за дзвінком зайняти своє постійне місце.
2.
До початку занять вишикуватися в призначеному місці для перевірки.
3.
Бути акуратно одягненим і мати охайну зачіску.
4.
Бути дисциплінованим, точно виконувати всі вказівки і завдання викладача ЗВ.
5.
Бережно ставитися до класних меблів, наочних посібників та іншого майна.
6.
Забезпечувати належний санітарний стан в приміщенні.
1.
Заходити у кабінет (тир) без дозволу викладача.
2.
Вмикати без дозволу вчителя електричні прилади.
3.
Залишати без нагляду працюючі технічні засоби.
4.
Вставляти в отвори розеток будь-які предмети.
5.
Приносити у кабінет (тир) легкозаймисті, вибухонебезпечні предмети.
6.
Заставляти проходи портфелями, сумками.
7.
Виносити з кабінету (тиру) без дозволу викладача меблі, стенди, зброю та
майно.
8.
Відчиняти вікна.
9.
Виходити з кабінету (тиру) без дозволу викладача.
Голова профкому Директор школи
„ __ „ ___________ 201 року „ __ „ ___________ 201 року
Посадова інструкція учителя захисту Вітчизни
_______________________________________________
(прізвище, ім 'я, по батькові)
І. Загальні положення
1.1. Дана посадова інструкція розроблена на
основі тарифно- кваліфікаційної характеристики вчителя захисту Вітчизни, затвердженої
наказом Міністерства освіти і науки України від 31.08.1995 р., № 463/1268 за
погодженням з Міністерством праці та Міністерством юстиції України.
При складанні інструкції враховані
"Примірні рекомендації про організацію служби охорони праці в
загальноосвітньому закладі Міністерства освіти України", затверджені
наказом Міністерства освіти від 27.02.1995 р., N9 92.
1.2. Учитель захисту Вітчизни призначається і
звільняється з посади директором школи.
1.3. Учитель захисту Вітчизни повинен мати вищу
професійну або спеціальну підготовку, а також військову освіту без вимог до
стажу роботи.
1.4. У своїй діяльності учитель захисту Вітчизни
керується Конституцією і законами України, указами Президента України,
рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управління освіти всіх рівнів з
питань освіти і виховання, оборони, ЦО і забезпечення функціонування закладу
при надзвичайних ситуаціях, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки
і протипожежного захисту, а також Статутом і локальними правовими актами школи
(в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і
розпорядженнями директора, даною посадовою Інструкцією), трудовим договором (контрактом).
Учитель захисту Вітчизни дотримується Конвенції
про права дитини.
Основними завданнями діяльності вчителя захисту
Вітчизни є:
2.1. Викладання захисту Вітчизни.
2.2. Організація у відповідності з законодавством
захисту Вітчизни учнів і обліку військовозобов'язаних.
2.3. Організація і проведення в школі занять з
ЦО.
2.4. Підготовка школи до функціонування в умовах
стихійного лиха.
Учитель захисту Вітчизни виконує такі обов'язки:
2.5. Перевіряє перед початком стрільби знання
учнями-стрільцями правил безпечного ведення стрільби та слідкує за виконанням
встановлених правил і дотримання вимог при проведенні стрільби.
2.6. Негайно припиняє стрільбу при порушенні
правил стрільби і вимог безпеки, про що доповідає директору школи або його
заступнику.
2.7. Перед початком стрільби ознайомлює під
розписку учнів з правилами і вимогами техніки безпеки при проведенні занять із
стрільби.
2.8. По закінченні часу відведеного розкладом
(графіком) на стрільбу звільняє тир і приводить його в порядок (прибирає килим,
підстилки, мішечки, збирає гільзи, коробки).
2.9. Здає тир і розписується про здачу в журналі
обліку стрільби.
2.10. Бере участь у плануванні і проведенні
заходів з охорони праці, життя і здоров'я учнів і працівників школи, в роботі
педагогічної ради і нарад при директорові.
2.11. Взаємодіє з відповідними закладами і
організаціями з питань допоризовної підготовки, ЦО.
2.12. Спільно з працівниками охорони здоров'я
організовує проведення медичного обстеження юнаків допризовного і призовного
віку для приписки їх до військкоматів.
2.13. Надає військкоматам допомогу в відборі
кандидатів для вступу до військових навчальних закладів.
2.14. Приймає участь в розробці плану ЦО школи.
2.15. Допомагає у проведенні командно-штабних,
тактико-спеціальних навчань з ЦО.
2.16. Бере участь у забезпеченні функціонування
школи при виникненні надзвичайних ситуацій.
2.17. Проводить практичні заняття і тренування
учнів та працівників школи з навчання їх правильним діям у надзвичайних ситуаціях.
2.18. Забезпечує створення і вдосконалення
навчально-матеріальної бази, дотримання учнями правил безпеки при проведенні
занять із захисту Вітчизни.
2.19. Проходить періодичні медичні обстеження.
2.20. Дотримується етичних норм поведінки в
школі, побуті, громадських місцях, які відповідають суспільному статусу
педагога.
Учитель захисту Вітчизни має право:
3.1. Брати участь в управлінні школою у порядку,
визначеному Статутом школи.
3.2. На захист професійної честі і гідності.
3.3. Знайомитися зі скаргами та іншими
документами, що містять оцінку його діяльності, і давати свої пояснення.
3.4. Захищати свої інтереси самостійно або через
посередника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового
розслідування, пов'язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
3.5. На конфіденційність дисциплінарного
(службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.
3.6. Вільно вибирати і використовувати методики
навчання й виховання, навчальні посібники і матеріали, підручники, методи
оцінки знань учнів.
3.7. Підвищувати у встановленому порядку свою
кваліфікацію.
3.8. Атестуватися добровільно на відповідну
кваліфікаційну категорію.
3.9. Давати учням під час занять і перерв
обов'язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання
дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадку і в
порядку, визначеному відповідними правилами.
4.1. У встановленому законодавством України
порядку учитель захисту Вітчизни несе відповідальність за:
— нереалізацію в повному
обсязі освітніх програм у відповідності з навчальним планом і графіком
навчального процесу;
— життя і здоров'я учнів
під час навчально-виховного процесу;
— порушення прав і свобод
учнів;
— виконання постанов,
наказів і розпоряджень Міністерства освіти і науки України, профспілкових
органів з питань охорони праці, Положення про допризовну підготовку;
— включення питань з
охорони праці і техніки безпеки у практичні і тренувальні заняття;
— створення необхідних
умов, що забезпечують чітку організацію стрільби, зразкового дотримання правил,
вимог техніки безпеки і високу дисциплінованість усіх учнів;
— безпечне транспортування
зброї, боєприпасів;
— безпечний стан робочого
місця при стрільбі (в тирі);
— безпечне зберігання,
видачу та облік зброї, боєприпасів.
4.2. За невиконання чи неналежне виконання без
поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи,
законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів,
посадових обов'язків, встановлених даною Інструкцією, учитель захисту Вітчизни несе
дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
4.3. За використання, в тому числі одноразове,
методів виховання, пов'язаних з фізичним чи психічним насиллям над особистістю
учня, а також здійснення іншого аморального вчинку вчитель допризовної підготовки
може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством і
законом України "Про освіту". Звільнення за подібний вчинок не є
мірою дисциплінарної відповідальності.
4.4. За спричинення школі чи учасникам
освітнього процесу збитків у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх
посадових обов'язків учитель допризовної підготовки несе матеріальну
відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і(чи) цивільним
законодавством.
4.5. Учитель захисту Вітчизни повинен
заборонити:
— проведення стрільби із
несправної зброї;
— заряджати зброю на
вогневому рубежі без команд "Заряджай!", "Вогонь!";
— брати зброю без дозволу
керівника;
— залишати на вогневому
рубежі зброю із закритим затвором або зведеними курком як заряджену, так і не
заряджену;
— направляти зброю на
людей, в сторону, навіть якщо вона не заряджена;
— залишати, де б то не
було, зброю чи передавати її іншим особам.
Учитель захисту Вітчизни повинен знати:
5.1. Нормативні документи з питань безпеки
життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.
5.2. Правила внутрішнього трудового розпорядку.
5.3. Правила безпечної експлуатації навчальної
зброї, правила пожежної та електробезпеки, надання першої медичної допомоги.
5.4. Правила виробничої санітарії та гігієни
праці.
5.5. Правила користування
засобами пожежогасіння та індивідуального захисту.
5.6. Шляхи евакуації.
5.7. Норми оцінювання знань, умінь, навичок;
вимоги до ведення шкільної документації.
5.8. Зміст програми допризовної підготовки,
підручників, учнівських посібників.
5.9. Сучасні методи навчання свого предмета.
5.10. Форми і методи вдосконалення педагогічної
майстерності, узагальнення педагогічного досвіду.
5.11. Здійснювати короткочасне і довготривале
прогнозування результатів навчання.
5.12. Контролювати якість знань, умінь і навичок
учнів.
5.13. Аналізувати і оцінювати одержану
інформацію для вдосконалення процесу навчання.
5.14. Аналізувати уроки з точки зору реалізації
принципів навчання і виховання.
6.1. Учитель захисту Вітчизни проводить
вступний, первинний, цільовий та позаплановий інструктажі учнів з охорони праці
під час занять з обов'язковою реєстрацією у відповідних журналах.
6.2. Один раз на три роки проходить навчання на
курсах підвищення кваліфікації з безпеки життєдіяльності з наступною атестацією
і один раз на 5 років на курсах підвищення кваліфікації з предмета.
6.3. Розробляє і періодично переглядає
інструкції з охорони праці і подає їх на затвердження директору.
6.4. Володіє сучасними формами, методами
організації навчально-виховного процесу. Проявляє ґрунтовну професійну
компетентність. Забезпечує результативність своєї праці.
Учитель захисту Вітчизни:
7.1. Працює згідно з тарифікаційним
навантаженням, розкладом уроків, графіком позакласної роботи, затвердженими
директором школи.
7.2. Планує заходи з допризовної підготовки та
військово-патріотичного виховання. План заходів затверджує з директором школи.
7.3. Подає директору школи письмовий звіт про
виконану роботу за кожний семестр.
7.4. Одержує від директора школи інформацію нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
7.4. Одержує від директора школи інформацію нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
7.5. Виконує накази директора з захисту Вітчизни
та військово-патріотичного виховання.
7.6. Систематично здійснює обмін інформацією з
питань, які входять до його компетенції, з дирекцією та працівниками школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар